Esculap
 
Wizytówka

Poczta

Ustawienia - zmiana danych

Pomoc
 
blank
dół menu
Pharmindex RP Doradca Księgarnia
  Użytkownik: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wyloguj   


Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
Izby lekarskie to skompromitowany nadzór lobby profesorsko-ordynatorskiego nad błędami lekarskimi (zdaniem Andrzeja Sandauera)

 
Prezes Stowarzyszenia Pacjentów 'Primum Non Nocere' Adam Sandauer z ubolewaniem wyraża pogląd, że zawód lekarza przestał być zawodem zaufania publicznego. W oświadczeniu skierowanym do mediów przedstawia liczne argumenty upoważniające go - jego zdaniem - do głoszenia takiego poglądu. Wymienia wśród nich na pierwszym miejscu skandal w łódzkim pogotowiu, ale odwołuje się również do wydarzeń z poprzednich lat. Przypomina m.in. strajk anestezjologów, który 'w pierwszym kwartale 1999 r. doprowadził do kilkunastotysięcznego wzrostu ilości zgonów (w walce o zarobki odmawiano pomocy nawet ludziom z chorobą nowotworową)', badania Fundacji im. Stefana Batorego, według których stopień korupcji w służbie zdrowia osiągnął jedno z najwyższych miejsc oraz wyniki badania CBOS ujawniające, że prawie jedna trzecia ankietowanych twierdzi, że zetknęła się z przypadkiem błędu w leczeniu, niedbalstwa lub braku należytej staranności, czego następstwem był uszczerbek na zdrowiu pacjenta. Przede wszystkim winą za obecny stan rzeczy Stowarzyszenie obarcza ukrywanie błędów lekarskich przez sądy lekarskie, które źle spełniają swoje funkcje.

       Adam Sandauer odniósł się do niedawnych wypowiedzi rzecznika praw obywatelskich prof. Andrzeja Zolla oraz ministra zdrowia Mariusza Łapińskiego na temat sądów lekarskich. Napisał m.in.: 'Koncepcja ministra M. Łapińskiego by Ministerstwo Zdrowia przejęło od Izb sądy lekarskie, nie służy niczemu innemu jak tylko utrzymaniu skompromitowanego już nadzoru lobby profesorsko-ordynatorskiego nad sprawami o błędy lekarskie. (...) Podobnie z koncepcją rzecznika praw obywatelskich prof. A. Zolla: '...sądy lekarskie źle działają... ..środowisko lekarskie powinno się samo oczyścić...'. Samorząd środowiska miał 13 lat na to i nie podjął żadnych działań samooczyszczających. Wierzę iż propozycja prof. A. Zolla, jest tylko niebezpieczną utopią, a nie przemyślanym działaniem dla utrzymania obecnego lekarskiego nadzoru nad postępowaniami o błędy.'

       Zdaniem prezesa Stowarzyszenia, nie ma dziś powodów, dla których Izby Lekarskie miałyby posiadać status samorządu zawodu zaufania publicznego, a co za tym idzie własny wymiar sprawiedliwości powołany mocą ustawy. Przypomniał, że funkcjonowanie lekarskiego wymiaru sprawiedliwości finansowane jest z budżetu państwa. Mocą ustawy o Izbach Lekarskich budżet refinansuje Izbom te działania, które przed 1989 r. prowadziła administracja państwowa. Na tej zasadzie od 13 lat, co roku przekazywanych jest kilka milionów zł rocznie Środki te powinny -zdaniem prezesa - zostać przekierowane do wymiaru sprawiedliwości wraz ze wszystkimi sprawami o popełnienie błędów lekarskich.

wersja do druku

Dodaj swój komentarz:
Podpis autora:
  • Nadawca: _anonim_ -
    Data: 2002-02-13 22:08

  • Nadawca: chirurg z 25 letnim stażem -
    Data: 2002-02-13 17:08

    sandauer = kretyn i bałwan - tylko takie emocje potrafi wywołać W całej tej nagonce chodzi tylko o "dopasowanie paragrafu" do rozmiaru buta doktora -jak mówi stare porzekadło prawnicze(vide sprawa w Olsztynie gdzie za informacje o zgonie - bez "łapówki" - postawiono zarzut złamania ustawy o ochronoie danych osobowych :))) ). Po prostu informujący zapomniał zażądać od rodziny podpisu pod formułą "zgodnie z ustawą o ochronie...itd..."

  • Nadawca: _anonim_ -
    Data: 2002-02-13 16:39

    Izby Lekarskie na Madagaskar.

  • Nadawca: _anonim_ -
    Data: 2002-02-13 16:39

    Sandauer do Knessetu

  • Nadawca: news -
    Data: 2002-02-12 04:08

    Podpisuję się czym się da pod tym co pani dr.ES napisała.Sprawa "łódzka" jakoś dziwnie przez "Gadzinę Wyrodną"pilotowana była i jest,a p.min.Łapiński będzie robił co chce bo pogrozi paluszkiem na niedobrych doktorów,którzy mordują piją w pracy biorą łapówy i niech w takim razie siedzą cicho na czele z cudnymi Izbami Lekarskimi,które w poczuciu prawa nas okradają,tak okradają!Do PZPR nie musiałem należeć i nie należałem a tu?Obowiązek.Można policzyć 30złX ok.100tys.lek.i to miesięcznie!TO JEST ZŁODZIEJSTWO!!!!!!!

  • Nadawca: irbis -
    Data: 2002-02-11 15:08

    śledząc błyskotliwe wypowiedzi imć Pana S. nasuwa mi się myśl, iż ma on moc nadprzyrodzoną. Już wyjaśniam- do pomyłki nie dochodzi tylko w dwóch sytuacjach- albo gdy ktoś nic nie robi (a przecież Pan S. robi wiele, zwłaszcza językiem i nawet wiem, dlaczego nie zatruje się własnym jadem- bo nigdy się w ten narząd atrukulacji, w mierny sposób pożytkowany, nie ugryzie) albo ten, kto jest "ustawowo" nieomylny, bo... jest Bogiem. No, coż, Panie S.- którą opcję Pan wybiera?...

  • Nadawca: Fryderyk -
    Data: 2002-02-09 17:08

    Pan Sandauer to paranoik tryskający nienawiścią.Jego trzeba leczyć a nie z nim dyskutować.

  • Nadawca: ES -
    Data: 2002-02-08 17:08

    Obserwuję (z obrzydzeniem!) w ostatnich latach "karierę" PREZESA(!!!)Sandauera - szczególne curiosum, facet wspinający się do góry na grzbietach nieszczęśników, jak sęp żerujący na padlinie. Niestety tupet em dorównuje tatusiowi (młodsi mogą nie wiedzieć w czym rzecz i uwierzyć na słowo)). Tak manipuluje się "motłochem" jak się nic innego mądrego nie umie robić. Pytanie jak z tym walczyć? Pracuję - jak ostatnia kretynka - 27 lat, za darmo! nie stać mnie na: czasopisma, ksiażki, zjazdy krajowe (lepiej o innych nie wspominać), nie mówiąc o normalnym , niezależnym bytowaniu za to tyranie..Udaję, że nie przeszkadza mi cyniczne zdziwienie i politowanie wielu niedowierzających oczom pacjentów, jak żyję, mieszkam itp. Wtedy mam wrażenie,że może nie ja mam rację a ci co kazali zawsze sobie sowicie płacić pod stołem? I jeszcze to wieczne opluwanie - przerabiałam to za "komuny" - jak nie było na zdrowie kasy w budżecie, natychmiast lekarka pobiła chorego w karetce, nie wspominając już o tym, jak sanitariusze P.R. zabili w windzie G.Przemyka! Dziś - ta sama ekipa sięga po dokładnie przerobiony scenariusz (zobacz rozdmuchany casus Łódzki) a wtóruje jej... Pan PREZES!!!(ale znalazł spolegliwe i czekające ucho). Odmawiam - jako człowiek i jako lekarz z wieloletnim stażem, Panu Sandauerowi prawa plucia na mój zawód i nieustannego podrywania wszelkimi możliwymi sposobami zaufania do mojej pracy i dobrej woli - tylko dla najniższych pobudek - zbicia kapitału politycznego i eksponowania swej osoby (co się nieustannie dzieje).Spektakle Sandauera i osoby biorące w tym udział - dawno powinny sprowokować konkretne działania prawne ze strony...Izby Lekarskiej!!! Ale znacznie łatwiej wydawać nasze składki na g.... w rodzaju "Gazety...", niż podnieść głowę do góry i walnąć pięścią w stół?

  • Nadawca: nieuk -
    Data: 2002-02-06 21:39

    W chwilach, w których czytam wypowiedzi A.Sandauera lub go widzę pojawiają mi się zmarszczki na plecach. Dla mnie jest to człowiek bez zasad, żerujący na ludzkiej krzywdzie. Nie mówi nic nowego. Ludzie przecież popełniali błędy i będą je popełniać, bo organizm człowieka to nie matematyka, że 2x2=4. Co więcej błedy te wielokrotnie nie są błędami, których możma uniknąć. Powoływanie się natomiast w każdej wypowiedzi na przysięgę Hipokratesa do niczego nie prowadzi, gdyż i ta przysięga niczego takiego ze sobą nie niesie. Panie A.S., a może ją w końcu pan przeczyta i zrozumie (czy to możliwe?), gdyż o mądrości człowieka nie świadczy tylko fakt, iż ma gruby, poważny głos. Panie A.S. lekarze też mają prawo strajkować i dopominać się o swoje jak górnik, stoczniowiec i inni. To, że komuniści zawód ten sprowadzili do "szmaty" nie znaczy, iż sytuacja ta powinna dalej trwać. Czekam zatem dnia, w którym wszyscy lekarze odejdą lub zmienią pracę, a pan będzie zadowolony z faktu, że już nikt pacjentom nie zaszkodzi.

  • Nadawca: _anonim_ -
    Data: 2002-02-06 21:39

    BIERNY, zanim komu$ cokolwiek wytknie moglby się wpierw przyjrzec sobie, a swoją drogą (między kóciem a kłuciem jest spora różnica.....)

  • Nadawca: JM -
    Data: 2002-02-06 16:39

    Zgadzam się, że Izby to sitwa, zainteresowana tylko podnoszeniem składek. Potrzebna nam jest jak wrzód na d... Co do pana Sandauera. Jest to cwaniak żerujący na ludzkiej krzywdzie - może nawet wjedzie na tym kiedyś do parlamentu. Jego wypowiedzi brzmia dla osób na poziomie (niestety, coraz mniej ich w tym kraju) jak bełkot idioty. Ale motłoch się na to łapie. I o to chodzi!

  • Nadawca: asienka -
    Data: 2002-02-06 12:39

    odnoszę wrażenie, że Pan Sandauer uważa, że każdy błąd przez nas popełniony był umyślnie - po to aby odreagować na niewinnym społeczeństwie żale za naszą trudną sytuację gdyby pacjenci nie dawali łapówek nie byłoby korupcji, niech zatem Pan Sandauer oświeci swoich podopiecznych i nauczy ich uczciwego postępowania a potem niech osądza środowisko lekarskie - nieraz słyszałam od pacjentów, że musieli dać łapówke ordynatorowi, żeby byż przyjętymi do szpitala na dany oddział - a przecież do tego jest potrzebne skierowanie od lekarza rodzinnego a nie łapówka... Nie mówię już o tym jacy bezczelni i roszczeniowi zrobili się pacjenci, od samego progu negatywnie nastawieni do lekarzy, pyskują i wydaje im się, że wszystko im się należy. To po co u licha chodzą do lekarzy? Zgadzam się z Dorotą, że powinno się zlikwidować służbę zdrowia i niech sobie Pan Sandauer stworzy fundusz finansujący leczenie bezbronnych pacjentów za granicą. Powodzenia...

  • Nadawca: L.P. -
    Data: 2002-02-05 21:39

    Pan Sandauer uważa lekarzy za dobre wróżki albo magów z krainy OZ, bo tyle wie o medycynie. Cała "szopka" którą urządza jest najjczęśiej niesmaczna i często nie do konca prawdziwa. Odnosze wrażenie, że według pana A.S. matematyk albo suwnicowy lepiej ocenią czy pacjenta dało się leczyć skuteczniej od lekarza bo lekarz jest "skorumpowany zawodowo" już w momencie jak zaczyna studia. Nic nie usprawiedliwia korupcji ani zaniedbań ale w medycynie nie wszytko jest tak oczywiste jak to, że pan A.S. jest szkodnikiem.

  • Nadawca: bierny -
    Data: 2002-02-05 21:08

    Pawle Lasek czyżby prawda kóla w oczy

  • Nadawca: _anonim_ -
    Data: 2002-02-05 17:08

  • Nadawca: satuk -
    Data: 2002-02-05 15:39

    towarzystwo wzajemnej adoracji i przekrętów zwane izbami lekarskimi powinny zostać zlikwidowane im szybciej tym lepiej. Niczego dobrego one nie wniosły. jestem lekarzem z 23 letnim stazem, miałem mozliwość obserwowania działanń urzedników którzy wykonywali to co obecne izby i wcale nie było żle i obserwuję działalność mafii z izb. Organizacje turniejów tenisa za nasze pieniądze, płanie sobie diet za rzekomo utracone zarobki w czasie wykonywania obowiązków w izbach, ale zero zainteresowania lekarzami emerytami lub rencistami którzy często wegetują w nędzy , osamotnieniu. Panowie działacze może troszeczkę taniej popracujecie , a zainteresujecie się emerytami i rencistami lekarskimi. Działają stale ci sami zarówno na szczeblu centralnym jak i w terenie.

  • Nadawca: giekar -
    Data: 2002-02-05 15:39

    O ilości i wysokości dodatkowych wynagrodzeń dla lekarzy (łapówek)świadczy wielkość zaufania pacjentów. Im wyższa łapówka tym zaufanie mniejsze. Bo przecież kto przy zdrowych zmysłach płaciłby za coś za co nie trzeba. Widać do lekarza opłaconego naszą łapówką możemy mieć dopiero zaufanie, a raczej dopiero wtedy stają się godni naszego zaufania.

  • Nadawca: Paweł Lasek -
    Data: 2002-02-05 15:08

    Zgadzam się z dr J. Schimmelem. Takie bzdury i w taki sposób przedstawione jak robi to Pan Sandauer w każdym innym państwie trafiły by do sądu.

  • Nadawca: Janusz Schimmel -
    Data: 2002-02-05 04:08


    Im dłużej będzie się utrzymywać wieloletnia sytuacja, w której pan Sandauer opluwa polskich lekarzy, a Naczelna Rada Lekarska będzie uważała (chyba z lenistwa), że to pada tylko deszczyk - może być tylko gorzej. Dla Gazety Lekarskiej nie istnieje Polskie Stowarzyszenie Obrony Godności Lekarskiej, które udowadnia kłmstwa Sandauera. Tymczasem wystarczy, że pan Sandauer swoje obelżywe kłamstwa powtórzy ze trzy razy publicznie i już staja się one prawdą medialną ( stara zasada Goebelsa ). Quo usque tandem abutere Sandauer patientia nostra ?

    zazn. na żółto moje A.Sandauer


  • Nadawca: satuk -
    Data: 2002-02-05 04:08

    won z izbami lekarskimi, banda nierobów , mafijne układy, prędzej czy póżniej my prości lekarze zrobimy z wami porządek. Do roboty nieroby!

  • Nadawca: Dorota -
    Data: 2002-02-03 20:39

    To kolejny przyklad odpowiedzialności zbiorowej. Środowisko lekarskie to same dranie, całą służbę zdrowia należy zlikwidować. W pewnym sensie to i racja zlikwidować a wtedy ludzie nareszcie przestaną umierać. Rząd będzie miał pieniądze na załatanie dziury budżetowej, ludzie wreszcie będą się czuli bezpieczni i nie będą musieli dawać tych wszystkich ciężkich milonów na łapówki(nikt ich nie zamorduje dla zysku) a my czyli środowisko medyczne wreszcie będziemy mieli spokój!!!

  • Nadawca: janusz -
    Data: 2002-02-02 12:39

    Gdyby tak p.Sandauer mógł sądzić, to pewnie by pozamykał nas wszystkich i odebrał prawa wykonywania zawodu.., przecież to jest jakaś irracjonalna niechęć, vendetta."Primum non nocere" nie walczy z konkretnymi błędami czy przestępstwami lecz całym środowiskiem lekarskim.

  • Nadawca: masl -
    Data: 2002-02-02 06:08

    co oznacza skompromitowane lobby profesorsko-ordynatorskie?Aby nie było skompromitowane to odebrać tytuły i stanowiska?Może zrobić wymianę pokoleniową? Dotychczas lekarz był wolnym zawodem(przed komuną).Teraz jest najczęściej wynajętym niewolnikiem.Dotychczas cieszył się sporym zaufaniem i autorytetem społecznym, obecnie może mnie zabije lub okradnie, jeśli nie zdąży okaleczyć.Poniekąd samo środowisko jest sobie winne.Zamiast się uwolnić w prawdziwie wolny zawód, tkwi w systemie spełniając słowa komunistycznego ministra,,lekarze nie muszą dobrze zarabiać bo zawsze jakoś sobie dorobią,,.Niewydolny z założenia system mnożący korupcyjne naciski ze strony pacjentów.Przy zarobkach lekarzy poniżej średniej krajowej przy ofercie pacjenta w wysokości pensji za usługę jednostkową, kto i jak długo wytrzyma te pokusy,gdy nasi demokratycznie wybrani przedstawiciele nie mają tych wątpliwości i bierą.

  • Nadawca: masl -
    Data: 2002-02-01 21:39

    Idąc rozumowaniem Pana Sandauera to adwokaci,sędziowie,prokuratorzy nie mogą być sądzeni przez sądy powszechne.Kto powinień osądzać pracowników wymiaru sprawiedliwości?sędziowie spoza wymiaru sprawiedliwości.Czy mają odpowiednie kwalifikacje?Nie jest to ważne przecież każdy mający kwalifikacje będzie z tego klanu,więc nieobiektywny.Czyż nie brzmi to jak reminiscencja z rewolucji jakobinów lub pażdziernikowej?Nie spotkałem się na świecie z orzeczeniem sądowym praktyki lekarskiej bez oceny eksperckiej lekarza.Może jestem nieukiem i Pan Sandauer zna takie przykłady.Możliwa jest próba wyjścia z tej sytuacji,ale w przyszłości w wolnym rynku ubezpieczeń,będą konsultanci-lekarze,zatrudnieni na wyłączność jako eksperci firm.Jedynie w braku ugody między stronami wkraczałyby sądy powszechne,ale niestety Panie Sandauer z biegłym lekarzem, może z Białorusi lub Litwy,ale lekarzem.

  • Nadawca: masl -
    Data: 2002-02-01 21:39

    Czy organizacja Primum non nocere prawidłowo adresuje swoje żale?Czy lekarz jest zakonnikiem pracującym za jałmużnę,czy mężem,żoną,dziadkiem, mającym również zobowiązania finansowe(kosztowne ustawowe nieustanne kształcenie)abstrachując od opłat na przeżycie. Jaki jest cel przykładnego,publicznego zgilotynowania lekarzy?Może Pan Sandauer jest fiansowany przez lobby uzdrowicieli,tzw,tybetańczyków itd, ponieważ lekarze są jeszcze konkurencją?

  • Nadawca: J.M. -
    Data: 2002-02-01 17:08

    Jest to efektem trwajacego nadal systemu nakazowo- rozdzielczego w słuzbie zdrowia,ubezwłasnowolnienia środowiska medycznego i safari w wydaniu mediów.


    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Co może lekarz stażysta?
    W nowelizacji ustawy o zawodzie lekarza szczegółowo określono zasady odbywania stażów podyplomowych lekarzy i lekarzy stomatologów.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Przeszczepom narządów Polacy mówią NIE!
    Zwiększyła się liczba zgłoszeń do Centralnego Rejestru Sprzeciwów.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Tato, nie bij!
    Podczas podsumowania Kampanii 'Dzieciństwo bez przemocy' wyróżniono osoby szczególnie zaangażowane w ochronę praw dziecka.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    No to gramy
    Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ma na koncie już 19 mln zł.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Nowy Inspektor
    Nastąpiła zmiana na stanowisku Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Nowi konsultanci
    Minister zdrowia powołał nowych konsultantów krajowych.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Lekarze z całej Polski łączcie się!
    Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy rozpoczął przygotowania do obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Rada Etyki Mediów apeluje do dziennikarzy o odpowiedzialność
    Oświadczenie Rady Etyki Mediów w sprawie informowania o aferze w łódzkim pogotowiu.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Marzenia naszych dzieci
    Wystawa prac plastycznych nadesłanych na konkurs zorganizowany przez redakcję pisma 'ad vocem' wydawanego przez Małopolską Izbę Pielęgniarek i Położnych.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Kasa na umowę z Kasą
    Wykaz placówek świadczących usługi medyczne w ramach umowy z Wielkopolską RKCh w 2002 roku.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Zasiłek porodowy przestał istnieć.
    Nie można już wnosić roszczeń o wypłatę zasiłku porodowego.

    Z kraju; 2002-02-01 [MAI]
    Wybrani do obdarowania
    Ustalono wykaz placówek, które mogą kupować towary lub przyjmować dary zwolnione od cła.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Lista zwycięzców na Dolnym Śląsku
    Kolejne konkursy ofert na rok 2002 w Dolnośląskiej RKCh rozstrzygnięte.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Ekologia, ekonomia i polityka a nasze zdrowie
    Konferencja naukowa 'Wyzwania i zagrożenia zdrowotne w świetle procesu integracji'.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Komórki macierzyste ruszają do akcji
    Polski program naprawy serca - rozpoczęty.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Nauczanie dla wybranych
    Ministerstwo Zdrowia ustaliło liczbę lekarzy posiadających I stopień specjalizacji, którzy mogą kontynuować specjalizację w tej samej dziedzinie medycyny.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Bezpłatna medycyna, czyli płacimy wszyscy
    Usługi medyczne pozostaną bezpłatne - gwarantuje program gospodarczy rządu.

    Z kraju; 2002-01-30 [MAI]
    Szykują nam nowe niespodzianki
    Rząd zobowiązał ministra zdrowia do przygotowania nowych regulacji prawnych.

    Z kraju; 2002-01-29 [MAI]
    'Saperska robota' Ministra Zdrowia i...
    Sądy lekarskie działają źle - uważa minister zdrowia Mariusz Łapiński.

    Z kraju; 2002-01-29 [MAI]
    Sami musimy odbudować
    Prof. Andrzej Zoll uważa, że lekarze sami muszą odbudować prestiż swojego zawodu.


  • 11 lutego odbył się kongres Stowarzyszenia Pacjentów 'Primum Non Nocere'
    Nieprawda, w czasie Kongresu nie było mowy o konkursie na najlepszego ...
    Adam Sandauer ...


    A mówiły jaskółki, że niedobre są spółki
    tak trzymać towarzysze!! tak trzymać!! ...
    dr Marcin Nowak ...


    Przyjechali po pacjenta, zajęli się lekarzem
    Może nie mógł się na to wszystko wyrzygać , więc zastosował ...
    Wik ...


    "Niewinny" uraz
    I najczęściej tacy pacjenci nie są przyjmowani (bez wskazań w badaniu). ...
    szelk@ ...


    Siostry potrzebne od zaraz
    Z tego co tu czytam to chyba niektóre pielęgniarki stawiają się ...
    jabbER ...


    Ratunek z powietrza
    Śmigłowiec to też karetka, tylko powietrzna, przez co szybsza i skuteczniejsza ...
    Wątrób ...


    Okradał lekarzy i pacjentów
    no cóż, w końcu lekarze sa bogaci/koperty z zawartością, kradzieży nikt ...
    ik ...


    Fundowane rodzenie
    Prowadzę taką "Szkołę"społecznie-p godzinach od 10 lat!!.Ciągle podziwiam położne które też ...
    położnik z 25-letn ...


    LEP zaraz po stażu
    Wczoraj dzwonilam, by sie cos dowiedziec na temat LEPu i egz ...
    kasia ...


    Sternicy Funduszu
    Balicki + Hausner = TOTOlotek ...
    http://man13.blog. ...


    A mówiły jaskółki, że niedobre są spółki
    13 mln może być dobrym początkiem dla przyszłych właścicieli, gdy utworzona ...
    http://man13.blog. ...


    Po operacji do słupków i na szpitalny parking
    Dobrze, że nie było tam przyszpitalnej fabryczki mydła......... ...
    brrrrrrr ...


    Siostry potrzebne od zaraz
    W USA i UE są zainteresowani solidnymi, dobrze wykształconymi pielęgniarkami. ...
    kaboch ...


    Czekolada na krążenie
    A co z mleczną czekoladą ? :) ...
    _anonim_


    Prezydencie, nie podpisuj!
    Członkowie komisji parlamentarnej trudząc się i drapiąc po różnych częściach ciała ...
    kaboch ...


    Sternicy Funduszu
    To siedząc na tych stołkach trzeba jeszcze coś uchwalać??!!?? Pewn nikt im ...
    kaboch ...


    Siostry potrzebne od zaraz
    Wiesz co alfa. Bardzo cenię sobie to, co pisze Ada. Bo ...
    Anka ...


    Masz długi, weź pożyczkę!
    Trybunał se orzekł i dalej kicha !!!! ...
    jerry ...


    Wrzuć monetę, wrzuć monetę...
    Oczywiście, że to skandal. Przecież tgo chory powinien dzwonic codziennie i ...
    Ech... ...


    No to mamy ustawę
    to tylko tematy zastepcze... ...
    _anonim_